معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: برای کیفیت بخشی آموزشی ردیف اعتباری وجود ندارد که ضرورت دارد بخشی جداگانه در بودجه برای آن در نظر گرفته شود.

برای کیفیت بخشی آموزشی ردیف اعتباری وجود ندارد

محمد مهدی کاظمی در جلسه شورای معاونان وزارت آموزش و با اشاره به دوره‌های تحصیلی متوسطه و ساختار این معاونت، اظهار کرد: در ماموریت‌های دوره متوسطه می‌توان به اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ایجاد زمینه لازم برای دسترسی به آموزش، اجرای مطلوب برنامه‌ درسی، شناسایی و پرورش استعدادها، زمینه سازی برای هدایت تحصیلی مطلوب، آماده سازی دانش‌آموزان برای زندگی و.... اشاره کرد.

وی افزود: افزایش نرخ پوشش تحصیلی، افزایش سهم دوره دوم متوسطه، توزیع متوازن، افزایش سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، کاهش نرخ تکرار پایه و...از جمله اقدامات این معاونت است.

کاظمی با بیان اینکه افت یادگیری ناشی از کرونا با طرح تعمیق یادگیری جبران شد، گفت: نیمی از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را باید با تغییر در برنامه درسی به آموزش بازگردانیم که در قالب برنامه هفتم این موضوع مدنظر قرار گرفته است.

معاون آموزش متوسطه خاطرنشان کرد: توسعه سواد دیجیتال و مهارت‌آموزی را برای دانش‌آموزان و معلمان هدفگذاری کردیم.

وی همچنین ایجاد هنرستان‌های جوار که مشارکت کارخانجات در آن دیده شده را  بسیار ارزشمند دانست.

 معاون آموزش متوسطه تصریح کرد: هدایت تحصیلی مشکل ساختاری دارد چرا که بخشی از آن در معاونت پرورشی و بخشی در معاونت آموزش متوسطه است و البته سال جاری با هماهنگی‌های انجام شده بین دو معاونت چالش کمتری داشتیم.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، کاظمی در پایان تاکید کرد: برای کیفیت بخشی آموزشی ردیف اعتباری وجود ندارد که ضرورت دارد بخشی جداگانه در بودجه برای آن در نظر گرفته شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.